7 Ιουλίου 2016

Πολιτιστικό Πρόγραμμα "Καραγκιόζης - Το καφενείο Η ωραία Ελλάς"


Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από τον Νοέμβριο μέχρι τον Ιούνιο 2016 και σ’ αυτό συμμετείχαν 8 μαθητές και τρεις καθηγητές του σχολείου. Τελικό του αποτέλεσμα ήταν η παράσταση στο θέατρο σκιών με τίτλο «Ο γάμος του Καραγκιόζη», που παρουσιάστηκε στο χώρο του σχολείου στις 14 Ιουνίου 2016.

Η επιλογή του θεατρικού έργου έγινε από τους υπεύθυνους καθηγητές και τις φιγούρες κινούσαν οι μαθητές του προγράμματος. 
Το έργο, το νόημα και τα διδάγματά του, συζητήθηκαν και αναλύθηκαν μέσα στην ομάδα με τη βοήθεια και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές τόσο τον χαρακτήρα που παίζουν όσο και τις παραδόσεις που προβάλλονται μέσα από το έργο. Τα παιδιά ενθαρρύνονταν να εκφράζονται δημιουργικά και να παίρνουν πρωτοβουλίες.
Δείτε την παράστασή μας στο youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=m7x8uelQFKI






Οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές:
1.Να προσεγγίσουν μια πλευρά της λαϊκής μας παράδοσης γνωρίζοντας την τέχνη του θεάτρου σκιών, συνειδητοποιώντας την αξία της μέσα στο χρόνο και παράλληλα την αναγκαιότητα διατήρησής της. 
2. Να γνωρίσουν τους ήρωες του θεάτρου σκιών. 3. Να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των ηρώων, χαρακτηρίζοντάς τους και εντοπίζοντας εκείνα τα χαρακτηριστικά που δηλώνουν την καταγωγή τους (τρόπος ομιλίας – τραγούδια – ντύσιμο). 
4. Να έρθουν σε επαφή με τα μουσικά μοτίβα μιας παράστασης σκιών. 
5. Να μάθουν τον τρόπο που ανέβαινε παλιότερα μια παράσταση Καραγκιόζη και τον πολυδιάστατο ρόλο του καραγκιοζοπαίχτη. 
6. Να αναπτύξουν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο. 
7. Να εκφραστούν δημιουργικά με την παραγωγή μικρών διαλογικών κειμένων με ήρωες του θεάτρου σκιών. 
8. Να αναπτύξουν την εικαστική τους έκφραση με την κατασκευή φιγούρων του θεάτρου σκιών. 9. Να αναπτύξουν τη συνεργατικότητα – ομαδικότητα και το σεβασμό προς τους άλλους μέσα από τις σχετικές δραστηριότητες.

Υπεύθυνοι καθηγητές:
Αναγνωστοπούλου Ναταλία (Φιλόλογος)
Μανίκας Σωτήριος (Καλλιτεχνικών)
Παπαδάκη Μάρα (Φιλόλογος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου