ΕΣΠΑ

ΕΣΠΑ

Σελίδες

ERASMUS +


 ERASMUS+      Σχολικό έτος 2022-2023


                                       

  • Τα Ευρωπαικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Erasmus σχεδιάστηκαν, για να ενισχύσουν τη συνεργασία μεταξύ των Ευρωπαικών χωρών, την ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών και της ενίσχυσης της Ευρωπαικής Διάστασης στην Εκπαίδευση.
  • Η Ευρωπαική συνεργασία και οι καινοτόμες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις στοχεύουν στον εμπλουτισμό των Αναλυτικών προγραμμάτων και των μαθησιακών περιβαλλόντων, ώστε να αποτελέσουν μοχλό βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

    Επίσης, επιτυγχάνεται η επιμόρφωση εκπαιδευτικών που διακρίνεται σε ατομική και ομαδική με σκοπό της επαγγελματική τους εξέλιξη προς όφελος δικό τους των μαθητών τους, καθώς και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

    Με βάση όλα τα προαναφερόμενα, δημιουργήθηκε παιδαγωγική ομάδα Erasmus στη σχολική μονάδα μας, κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σκοπό το άνοιγμα του σχολείου μας στην Ευρωπαική εκπαιδευτική κοινότητα.

    Η ομάδα μας κατάφερε να πετύχει την έγκριση από τον φορέα χρηματοδότησης των προγραμμάτων Erasmus στην Ελλάδα, το ΙΚΥ του προγράμματος που κατάθεσε ΚΑ122 με τίτλο « Διαπροσωπικές και Διαπολιτισμικές σχέσεις», εξασφαλίζοντας τρεις κινητικότητες για επιμόρφωση εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

     Έτσι καταφέραμε στο σχολικό έτος 2022-2023, να υλοποιήσουμε το εγκεκριμένο πρόγραμμα, κάνοντας την πρώτη κινητικότητα στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, όπου παρακολουθήσαμε επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο « Instructional Strategies to Address the Diverse Needs of All Students», για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη, που ήταν και ο πρώτος στόχος του προγράμματος μας.

    Η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματός μας είχε να κάνει με επιτόπου παρατήρηση(job shadowing) σε ειδικά σχολεία της Ευρώπης. Με αυτό το σκοπό επισκεφτήκαμε λοιπόν στην πόλη της Palencia της Ισπανίας μία δομή Ειδικής αγωγής το “ Centro Educativo Publico Residenza de Educacion Especial Carrechiquilla, ένα τυπικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τμήμα ένταξης και παράλληλη στήριξη το CEIP Marque`s de  Santillana και ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου υπήρχαν μαθητές μέχρι την ηλικία των 18 ετών. Αρκετοί εξ αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι ακολουθούσαν διάφορες επαγγελματικές κατευθύνσεις, όπως μαγειρική, κομμωτική κ.α. πρόκειται για το “Instituto de Educacion Secundaria Ies Virgen De la Calle”, όπου η εμπειρία ήταν μοναδική.

    Αρκετές εκ των μεθόδων που χρησιμοποιούνται στις εν λόγω μονάδες, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στη δική μας σχολική μονάδα, διευκολύνοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές.

    Η Τρίτη και τελευταία κινητικότητα του προγράμματος μας Erasmus, είναι επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα το Bullying και δεν έχει ακόμα προγραμματιστεί. Πρόκειται να πραγματοποιηθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου 2023.

    Και συνεχίζουμε την προσπάθεια, καταθέτοντας και για το σχολικό έτος 2023-2024, αίτηση βραχυπρόθεσμου προγράμματος ΚΑ122 στο ΙΚΥ, για επιμόρφωση εκπαιδευτικών της μονάδας μας, σε νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα και μεθόδους διδασκαλίας..

    Πιστεύουμε πως με τα Ευρωπαικά Προγράμματα προσφέρονται ευκαιρίες, τόσο σε εκπαιδευτικούς, όσο και σε μαθητές, βελτίωσης των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων τους. Αποτελούν μια μεγάλη προσφορά για τη σχολική μονάδα, αφού της δίνεται η δυνατότητα, να συνεργαστεί με εταίρους στο εξωτερικό, ενισχύοντας την προβολή της, τη δυναμικότητα της, την Ευρωπαικής της ταυτότητα, προς όφελος  όλων εκπαιδευτικών και μαθητών.

     

    Η παιδαγωγική ομάδα Erasmus  του Ειδικού Γυμνασίου Ηρακλείου.

    Ο Διευθυντής : Μανίκας Σωτήρης

    Η συντονίστρια του προγράμματος: Λεοντάρη Ευανθία

    Τα μέλη: Τουπογιαννη Μαρίνα

                   Παπαδογιαννάκη Μένια

                   Καρτσάκη Ελένη

 


                                ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2022-2023
                        1) ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ     
    Παρακολούθηση σεμιναρίου με τίτλο: "Instructional Strategies to Address the Diverse Needs of All Students".

  • Διοργανωτής: "Europass Teacher Academy".
  • Χρονικό διάστημα: 6/03/2023 έως 11/03/2023.
  • Η επιλογή του συγκεκριμένου σεμιναρίου έγινε, κατόπιν απόφασης
    από όλα τα μέλη της παιδαγωγικής μας ομάδας, αφού ανταποκρίνονταν
    πλήρως στον πρώτο στόχο που είχαμε θέσει, στην αίτησή που
    καταθέσαμε, στον φορέα χρηματοδότησης του προγράμματός μας ΙΚΥ,
    με τίτλο " Διαπροσωπικές και Διαπολιτισμικές σχέσεις",
    ο οποίος είχε να κάνει με τη Διαφορετικότητα, τη Συμπερίληψη.

           



     Από τον κύκλο αυτό των μαθημάτων στο Άμστερνταμ αποκομίσαμε πληροφορίες, τις οποίες σας παραθέτουμε παρακάτω. Διάθεσή μας είναι, να σας μεταφέρουμε, όσο είναι δυνατόν τις γνώσεις, τις καλές πρακτικές και τεχνικές διδασκαλίας, που μπορούν να σταθούν χρήσιμες σε όλους/ες σας, ως

    εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς που αναζητούν καινούριους δρόμους στην εκπαιδευτική τους προσέγγιση, διευκολύνοντας τους μαθητές τους και τους ίδιους.


     I.Πως ορίζεται η Διαφορετικότητα;

    Η Διαφορετικότητα μπορεί να οριστεί, ως το σύνολο των τρόπων που οι άνθρωποι είναι, τόσο όμοιοι και τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους.

     Οι διαστάσεις της Διαφορετικότητας περιλαμβάνουν, τη φυλή, την εθνικότητα, το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τη γλώσσα, τον πολιτισμό, την θρησκεία, την νοητική και φυσική κατάσταση του καθενός καθώς και τη θέση μας απέναντι στο μεταναστευτικό ρεύμα.


    • Βοηθώντας τους μαθητές να αποδεχτούν την Διαφορετικότητα :


    Αρχικά μέσα από αυθεντικά πορτρέτα

    - Τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ενθαρρύνετε τη διαφορετικότητα.

             α) Δημιουργία μίας λίστας αναπαραγωγής, που προβάλλεται μουσική απ' όλο τον κόσμο.

            β) Γνωρίστε τους μαθητές σας.

    γ) Ελάτε σε επαφή με τις οικογένειες των μαθητών σας και την κοινότητα.

        δ) Διοργανώστε πολιτιστική έκθεση.

          ε) Επαναξιολογήστε το διδακτικό υλικό σας.

          ζ) Ικανοποιήστε τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών σας.

    •  Στυλ μάθησης
        Στυλ μάθησης Vark:

        1. οπτικό (visual)

        2. ακουστικό(auditory)

        3. κιναίσθηση(kinesthetic)

        4. ανάγνωση-γραφή (learning- writing)

     

    •  4C's of 21st Century Skills - Learning Skills

        -επικοινωνία (communication)

        -δημιουργικότητα(creativity)

        -συνεργασία (collaboration)

        -κριτική σκέψη(critical thinking skills)

    • Growth Mindset

        Fixed Mindset

        Fixed end Growth Mindset

     

     

    1.     Αποφύγετε να επαινείτε την εξυπνάδα και χαρείτε την [ροσπάθεια των μαθητών σας.

    2.     Χρησιμοποιείστε διαφορετικές στρατηγικές τεχνικές.

    3.     Διδάξτε στους μαθητές σας, τις αξίες των προκλήσεων.

    4.     Ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να απαντούν κατόπιν επεξεργασίας της σκέψης τους.

    5.     Προτρέψτε τους, να σας πουν ακόμα περισσότερα.

    6.     Εξηγήστε τους σκοπούς των εννοιών στον πραγματικό κόσμο.

    7.     Βοηθήστε τους μαθητές  σας, να βελτιώσουν τη γλωσσική τους ανάπτυξη.

    8.     Χρησιμοποιείστε φακέλους επιτυχίας.

    • Η καλή επικοινωνία αποτελείται από πολλά πράγματα, όπως:

        active listering(ενεργητική ακρόαση)

        empathy (ενσυναίσθηση)

        φιλικός/κατάλληλος τόνος(friendly/appropriate tone)

        σεβασμός(respect)

     

    •  S.O.L.E.R SKILLS

        Αν δούμε τα αρχικά της λέξης στα αγγλικά S.O.L.E.R τότε :

        S:    Sitting directly says

    O:        O:    Οpen posture

        L: Lean slightly towards the person

    E:        E:  Εye contact

    R:       R:  Relax


    • The 4 C's of education : Critical thinking. 

    Τι είδους δραστηριότητες μπορείτε να σχεδιάσετε;

    παζλ

    αινίγματα

    μπερδεμένα κείμενα

    (έρευνα) με παραδείγματα και πηγές.

    καταιγισμός ιδεών

     

    •   UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING ( UDL)

     

        - Πώς να δημιουργήσετε μια τάξη χωρίς αποκλεισμούς.                                        

       1. Προσαρμόστε τις οδηγίες του μαθήματος στις ατομικές ανάγκες των μαθητών σας.

        2. Χρησιμοποιείστε δράσεις που ενισχύουν τη συνεργασία στην τάξη.

       3. Συνδιδασκαλίες και συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς.

       4. Ζητήστε από τους μαθητές σας να γνωρίσουν ο ένας τον άλλον.

       5. Εξάσκηση μαθητών στην ρουτίνα της ορατής μάθησης: δείτε, σκεφτείτε, αναρωτηθείτε το γιατί;                 Συνεργαστείτε, μοιραστείτε.

         6.  Συλλέξτε πληροφορίες ώστε να προβλέψετε τις ανάγκες των μαθητών σας.

       7. Οργανώστε τους μαθητές σας που έχουν πρόβλημα και προετοιμάστε τους για τις δραστηριότητες που     θα ακολουθήσουν στη διάρκεια του μαθήματος.

       8. Μη συγκρίνετε την πρόοδο του ενός παιδιού με το άλλο.


                                            ΧΙ.  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΗ

    «                  "Αλλάζοντας το επίπεδο ρυθμού ως απάντηση στις ανάγκες, το στυλ και το ενδιαφέρον                                 μεμονωμένων ανθρώπων" Dr. Diane Hearox (2002).

    • Οι 3 αρχές του Universal Design for Learning

    1.     Πολλαπλά μέσα εμπλοκής(Multiple means of Engagement)

       2.     Πολλαπλά μέσα αναπαράστασης(Multiple means of representation)

              3.     Πολλαπλά μέσα μορφής/έκφρασης(Multiple means of action/expression).

     

    •  Η διδασκαλία του αύριο στην εκπαίδευση η ανεστραμμένη

    μάθηση.


        Παραδοσιακή τάξη                                            Ανεστραμμένη τάξη

     

        Δασκαλοκεντρικό μοντέλο.                      Μαθητοκεντρικό μοντέλο

        δια ζώσης διδασκαλία.                                 Δια ζώσης και εξ αποστάσεως.

        Παθητικός ρόλος του μαθητή.                   Ενεργός ρόλος του μαθητή.

        Ταυτόχρονη φυσική παρουσία                    Δεν απαιτείται ταυτόχρονη

        του δασκάλου και των μαθητών.             φυσική παρουσία τουδασκάλου

                                                                             και των μαθητών.

     

    Με διαλέξεις                                                  Με βιντεοδιαλέξεις.

     

    Χάσιμο του μαθήματος , όταν                Δυνατότητα παρακολούθησης

    ο μαθητής απουσιάζει.                           του μαθήματος και όταν ο

                                                                           μαθητής λείπει.

     

    Δάσκαλος/ ομιλητής                                 Συντονιστής/ καθοδηγητής.

     

    Ο χρόνος χρησιμοποιείται εντός              Ο χρόνος εντός τάξης χρησιμο-

    της τάξης για την παράδοση του              ποιείται σε ομαδικές συζητήσεις

    επόμενου μαθήματος.                                  εμβάθυνση των θεμάτων.

     

     

    Οι εργασίες πραγματοποιούνται               Οι εργασίες επιλύονται εντός

    στο σπίτι.                                                           Της τάξης.

     

    Οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα             Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα

    επικοινωνίας με το δάσκαλο, ούτε με τους     επικοινωνίας με το δάσκαλο και

    συμμαθητές τους εκτός τάξης.                          τους συμμαθητές τους και εκτός

                                                                                  τάξης.

    Χαμηλή συνεργασία των μαθητών              Υψηλή συνεργασία των μαθητών

     

    Χαμηλή αλληλεπίδραση των μαθητών        Υψηλή αλληλεπίδραση των

    με το δάσκαλο και τους συμμαθητές          μαθητών με το δάσκαλο

    τους.                                                                   και τους συμμαθητές τους.

     

     


     


     


     


     

     



     


     

     

     


     

     






    2η  Κινητικότητα  καθηγητών για το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122 με τίτλο «Διαπροσωπικές και Διαπολιτισμικές Σχέσεις».

    Σκιώδη εργασία (job shadowing)στην Palencia της Ισπανίας.

     

    ·       Διοργανωτής: Centro Educativo Publico Residenza de Educacion Especial Carrechiquilla

    ·       Χρονικό διάστημα: 08/05/2023 έως 12/05/ 2023.

    Η επιλογή της  συγκεκριμένης μετακίνησης, μέσα στα πλαίσια της σκιώδους εργασίας  έγινε γιατί ανταποκρινόταν πλήρως στον δεύτερο στόχο που είχε τεθεί στην αίτηση που κατέθεσε στο προηγούμενο χρονικό διάστημα το σχολείο μας. Έτσι επισκεφτήκαμε, τρεις σχολικές μονάδες με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στην πόλη της Palencia της Ισπανίας. Ήρθαμε σε επαφή με εξαιρετικούς συναδέλφους, ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων και γευτήκαμε την φιλοξενία τους.

    Την Δευτέρα 8/05/2023 στις 9.00π.μ φτάσαμε στο σχολείο Centro Educativo Publico Residenza de Educacion Especial Carrechiquilla. Τα μαθήματα ξεκινούν καθημερινά στις 9.30 π.μ. Μας υποδέχτηκαν θερμά ο Διευθυντής μαζί με τους συνεργάτες του. Ακολούθησε ξενάγηση μας ,εκ μέρους του Διευθυντού στους χώρους του σχολείου. Μία προς μία η κάθε τάξη άνοιγε την πόρτα της και μας καλοδέχονταν, όλοι οι εκπαιδευτικοί , οι βοηθοί και οι μαθητές. Χώροι και εγκαταστάσεις ειδικής σχολικής δομής, που καμία σχέση δεν είχαν με τα δεδομένα της Ελληνικής πραγματικότητας. Το σχολείο αριθμούσε 60 μαθητές και 72 άτομα εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Κάθε τάξη ένας εκπαιδευτικός και ένας βοηθός. Ευρυχωρία και λειτουργικότητα παντού, χρώματα, υλικό άφθονο που εξυπηρετούσε τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. Δεν ακουγόταν τίποτε ηρεμία σε όλους τους χώρους και χαμογελαστοί, καλοδιάθετοι όλοι στο προσωπικό. Η εικόνα μιας δεμένης καλοκουρδισμένης ομάδας, όπου ο καθένας είχε απόλυτη επίγνωση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων του. Υπήρχαν αίθουσες ξεκούρασης, φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, μουσικοθεραπείας, σχολικό ιατρείο, όλοι οι χώροι πλήρως επανδρωμένοι. Εμείς συμμετείχαμε με βάση το πρόγραμμα την πρώτη μέρα σε τάξεις χωριστές, παρακολουθώντας γλώσσα, φυσιοθεραπεία, από εξειδικευμένους συναδέλφους Ισπανούς. Η μέρα μας έκλεισε με αρκετό υλικό για σκέψη και αναπόφευκτες συγκρίσεις.

     

     Την Τρίτη 9/05/2023 επισκεφτήκαμε την επόμενη σχολική μονάδα το CEIP Colegio de Marques Santillana. Ήταν ένα τυπικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τμήμα ένταξης. Το καλωσόρισμα ήταν κάτι μοναδικό, αφού μας υποδέχτηκαν με ελληνική μουσική, κάνοντάς μας να νιώσουμε οικεία. Η Διευθύντρια και οι συνεργάτες της , μας ξενάγησαν στις αίθουσες, τα παιδιά μικρά αλλά οργανωμένα, υπάκουα. Οι χώροι τεράστιοι μέσα στα χρώματα και στις δημιουργίες των παιδιών. Αφού παρακολουθήσαμε μαθήματα σε τάξεις του σχολείου και σε τμήμα ένταξης στο τέλος της ημέρας, μια που ήταν η ημέρα της Ευρώπης, οι συνάδελφοι μας έκαναν ένα γεύμα με το παραδοσιακό φαγητό της Ισπανίας paella (παέγια)και βγάλαμε φωτογραφίες με την ομάδα Erasmus του σχολείου. 

    Την Τετάρτη 10/05/2023 συνεχίσαμε την επιτόπου παρατήρηση στο ίδιο σχολείο, επισκεπτόμενες και τους υπόλοιπους χώρους του σχολείου. Είδαμε πως γίνονται οι παρεμβάσεις εκ μέρους των ειδικών εκπαιδευτικών στα παιδιά με αυτισμό και συμμετείχαμε ενεργά σε δραστηριότητες φυσικής αγωγής στο γυμναστήριο του σχολείου.

     

    Την Πέμπτη 11/05/2023 βρεθήκαμε ξανά στο Carrechiquilla και παρακολουθήσαμε μάθημα γλωσσικής διδασκαλίας και μάθημα φυσιοθεραπείας. Ακολούθως παρακολουθήσαμε μουσικοθεραπεία και η μέρα μας έκλεισε με παρατήρηση σε εργαστήρια κατασκευών και καλλιτεχνικών, με τους μαθητές να ενεργούν και να δημιουργούν παρόλο τις δυσκολίες τους, τέλος συμμετείχαμε σε μάθημα joga στο γυμναστήριο του σχολείου μαζί με εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η ηρεμία και η χαλάρωση είναι μεγάλης σπουδαιότητας για όλους στη σχολική αυτή μονάδα.

     

    Την Παρασκευή 12/05/2023 την τελευταία μέρα κάνοντας έναν σχολικό περίπατο με κάποια παιδιά από το Carrechiquilla, βρεθήκαμε στο Instituto IES Virgen de la Calle, όπου μας ξενάγησαν σε αίθουσες που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ακολουθούν κατευθύνσεις επαγγελματικής αποκατάστασης εκπαιδευόμενοι πάνω σε αυτές, όπως μαγειρική, κομμωτική κ.α. Συναντήσαμε παιδιά που έχουν ζήλο να τα καταφέρουν, χαμογελαστά σίγουρα για τον εαυτό τους και με πλήρη αποδοχή από τους 18χρονους συμμαθητές τους. Οι εκπαιδευτικοί τους είναι περήφανοι για την πρόοδό τους.

    Ένα ταξίδι πραγματικά γεμάτο γνώσεις, εικόνες, συναισθήματα, εμπειρίες. Γυρίσαμε πλήρεις και πραγματικά τυχερές που ζήσαμε όλο αυτό. Ευχαριστούμε τους αξιόλογους και εξαίρετους συναδέλφους μας Ισπανούς και όπως το συζητήσαμε ήδη, ανυπομονούμε να τους φιλοξενήσουμε και εμείς, με την σειρά μας στην δική μας σχολική μονάδα.

    Γιατί το Erasmus ανοίγει δρόμους και αλλάζει ζωές. Η συντονίστρια και η παιδαγωγική ομάδα του Ειδικού Γυμνασίου Ηρακλείου










                         

    3η Κινητικότητα στο Σπλίτ(Split) της Κροατία(Croatia).

    Παρακολούθηση σεμιναρίου με τίτλο « Preventing Bullying in Schools»

    ·       Διοργανωτής : Teacher Training Courses in Split

    ·       Χρονικό διάστημα : 30/09/2023 έως 06/10/2023

    Η επιλογή του συγκεκριμένου σεμιναρίου, έγινε κατόπιν κοινής απόφασης των μελών της ομάδας Erasmus+,-καθώς ανταποκρινόταν πλήρως, στον τελευταίο στόχο της αίτησή  που είχε κατατεθεί από τη μονάδα μας, ο οποίος αναφερόταν στον σχολικό εκφοβισμό και στην αντιμετώπισή αυτού στο πλαίσιο της τάξης,- μέσα στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο « Διαπροσωπικές και Διαπολιτισμικές σχέσεις»

    Από αυτό τον κύκλο μαθημάτων στο Split, αποκομίσαμε γνώσεις όπως:

    Στρατηγικές εφαρμόσιμες στην τάξη, κίνητρα επίλυσης προβληματικών καταστάσεων που έχουν ως αφορμή τον σχολικό εκφοβισμό. Θεωρία επιλογών, ως προς την κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, οπότε και τις διαφορετικές προσεγγίσεις, όσον αφορά τον σχολικό εκφοβισμό, βιωματικά εργαστήρια σε χώρους εντός τάξης και εκτός σε πάρκα της πόλης ή στην παραλία, για την απόκτηση δεξιοτήτων αντιμετώπισης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.

    Πρακτικές συμβουλές για την προώθηση της ένταξης μαθητών στην τάξη και αναφορά στο Κροατικό εκπαιδευτικό σύστημα και πως αντιμετωπίζει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στην τάξη και ευρύτερα.

    Ενσυνειδητότητα, μέσα από δράσεις στη φύση, ενίσχυση της ψυχικής υγείας, συναισθηματική νοημοσύνη και όλα αυτά που κάνουν τον εκπαιδευτικό καλύτερο.

    Αναπτύχθηκε ο φαύλος κύκλος του σχολικού εκφοβισμού, η καθολική πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού, οι προκλήσεις και ο διάλογος μεταξύ χωρών.

    Συνεργατικό εργαστήριο γι α τις εμπειρίες  πρόληψης  του σχολικού εκφοβισμού σε διαφορετικά Ευρωπαικά εκπαιδευτικά συστήματα.

    Γιατί το Erasmus+ ανοίγει δρόμους και αλλάζει ζωές. 

    Η συντονίστρια και η παιδαγωγική ομάδα του Ειδικού Γυμνασίου Ηρακλείου











    Η παιδαγωγική ομάδα των προγραμμάτων Erasmus+ του Ειδικού Γυμνασίου, κατόπιν της επιτυχούς ολοκλήρωσης, του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ προγράμματος Erasmus+ με κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000074498 και με τίτλο "Διαπροσωπικές και Διαπολιτισμικές σχέσεις", σας παρουσιάζει σε μορφή τριών ψηφιακών βιβλίων, το υλικό από τις τρεις μετακινήσεις, που έγιναν στο εξωτερικό και αφορούσαν :

    1) Παρακολούθηση μαθημάτων σε επιμορφωτικό σεμινάριο, για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας , με τίτλο"Instructional Strategies to Address the Diverse needs of All students".

    2) Σκιά εργασίας (job shadowing), σε ειδικές μονάδες στην Palencia της Ισπανίας, αναφορικά με την ειδική αγωγή και καλές πρακτικές.

    και

    3) Παρακολούθηση μαθημάτων σε επιμορφωτικό σεμινάριο, για τον σχολικό εκφοβισμό, στο Split της Κροατίας, με τίτλο "Preventing Bullying in Schools". 

    Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα, προσφέρουν ευκαιρίες, τόσο σε εκπαιδευτικούς ,όσο και σε μαθητές, βελτιώνοντας τις γνώσεις , τις ικανότητές και τις δεξιότητές τους. Η μεγάλη προσφορά στη σχολική μονάδα είναι η δυνατότητα, που της δίνεται να συνεργαστεί με εταίρους στο εξωτερικό, ενισχύοντας την προβολή της, την δυναμικότητά της και την Ευρωπαϊκή της συνείδηση και ταυτότητα. Συνεχίζουμε δυνατά, διεκδικώντας, ως παιδαγωγική ομάδα και ως σχολική μονάδα, κατά το τρέχον έτος 2023-2024,  να περιηγηθούμε και σε άλλα εκπαιδευτικά μονοπάτια, με οδηγό τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+. Γιατί το Erasmus+ ανοίγει δρόμους, αλλάζει ζωές. 

    Περιήγηση στα εκπαιδευτικά μονοπάτια της ΕΥΡΩΠΗΣ με οδηγό τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα ERASMUS. ΑΜΕΡΟΣ  (NETHERLANDS- AMSTERDAM)

    https://read.bookcreator.com/WIAN5DnTaHSgxYoSMsaI26VqfVt2/Ls6IRMWIQSqfxtK2a2qByw/qo6770OqR0G6MYSQZvvrQQ

    Περιήγηση στα εκπαιδευτικά μονοπάτια της ΕΥΡΩΠΗΣ με οδηγό τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα ERASMUS. Β` ΜΕΡΟΣ (SPAINPALENCIA)  

    https://read.bookcreator.com/WIAN5DnTaHSgxYoSMsaI26VqfVt2/-VtcBwtQT_epYx9ARWkIxQ/EQEz_8WtQL-O73kKCfv6mQ

    Περιήγηση στα εκπαιδευτικά μονοπάτια της ΕΥΡΩΠΗΣ με οδηγό τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα ERASMUS. Γ` ΜΕΡΟΣ ( CROATIA- SPLIT)

    Περιήγηση στα εκπαιδευτικά μονοπάτια της ΕΥΡΩΠΗΣ με οδηγό τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα ERASMUS. Γ` ΜΕΡΟΣ 



    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου